مدیریت روابط عمومی و ارتباطات بین الملل

مدیریت روابط عمومی و ارتباطات بین الملل

جهانی زیبا همراه با ارتباطات سالم
مدیریت روابط عمومی و ارتباطات بین الملل

مدیریت روابط عمومی و ارتباطات بین الملل

جهانی زیبا همراه با ارتباطات سالم

پایان سال 92 مصادف با بیمه 18 میلیون زن خانه دار

 به گزارش رسیده از روابط عمومی امور زنان و خانواده در مورد بیمه کردن زنان خانه دار و زنان سرپرست خانه چنین آمده است :  

طبق طرحی که در دولت هشتم به تصویب رسیده بود ، قرار بود تا پایان سال 81 بیمه زنان خانه دار و زنان سرپرست خانه به مرحله اجرا برود اما! متاسفانه آنقدر به طول انجامید که با گذشت 11 سال از مطرح شدن این طرح بلاخره در ششمین جلسه ستاد ملی زنان و خانواده در دفتر معاون رییس جمهور به تصویب نهایی رسید و در دست اجرا قرار گرفت .

طبق متن تصویب شده در این طرح قرار است بخشی از هزینه بیمه را خود دولت پرداخت کند وبخش دیگر آن را خود زنان و خانواده اشان پرداخت نمایند .

علاوه بر آن قرار شد که کار گروهی متشکل از وزارت بهداشت ، وزارت آموزش و پرورش ، معاونت حقوقی ریاست جمهوری ، وزارت کار ، تعاون ، رفاه ، وزارت دادگستری ، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ، رییس سازمان بازنشستگان ، بهزیستی ، کمیته امداد و صندوق بیمه اجتماعی بر روی طرح مورد نظر کار می کنند و تصمیمات لازم را اتخاذ می نمایند . 

 

 مریم مجتهدزاده مشاوره رییس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد هفت راهکاری که برای تصویب بیمه زنان خانه دار به ستاد داده چنین اذعان کرد : « یکی از این مدل ها مربوط به صندوق عشایر و روستایی بود که این صندوق به بیمه فراگیر تبدیل می شود . »  

 

ادامه گزارش در ادامه مطلب.... 

ایشان در ادامه افزودند : « منابع مالی این طرح را با وزارت اقتصاد مطرح کردیم . این طرح ، یک طرح خویش فرمایی بود و افراد به طور انفرادی به دنبال بیمه خود و تامین مالی آنها می رفتند و لذا این طرح مورد استقبال زنان خانه دار قرار نگرفت و تنها 130 نفر تحت پوشش بیمه خویش فرمایی قرار گرفتند . در این راستا ما در جلسه ستاد راهکارهایی استفاده از صندوق های موجود را پیشنهاد دادیم که یکی از این صندوق ها ، صندوق روستاییان و عشایر است . »

در ادامه مجتهدزاده اذعان امید واری کرد و افزود : « این طرح تا پایان امسال با مراحل پلکانی که طی می کند ، قرار است به 100 تا 200  هزار زن خانه دار بیمه شده با اولویت زن سرپرست خانه دار برسد ، که این عدد تا

پایان برنامه پنجم به یک میلیون نفر می رسد تا پایان برنامه ششم همه 18 میلیون زن خانه دار ایرانی را تحت پوشش خود قرار می دهد . »

از دیگر مباحثی که در جلسه کار گروه مورد بررسی قرار گرفت بررسی افزایش مرخصی زایمان مادران و ایجاد مرخصی دوهفته برای پداران می بود که مورد بررسی قرار گرفت برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک مورد نظر کلیلک فرمایید ....    

 

علاوه بر آن در این جلسه کار گروه میزان توانمندسازی کارآفرینی و اشتغال زایی زنان و خانواده مورد بحث قرار گرفت که نظریات مختلفی در این جلسه کار گروه مطرح گردید و این موضوع در شورای عالی اشتغال و با حضور وزیران و مدیران بانک ها مورد بررسی قرار گرفت برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک مورد نظر کلیک فرمایید .... 

    

آخرین موضوعی که در جلسه کار گروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت افزایش میزان طلاق در بین زوج های جوان بود و آماری که در دست می باشد به این شرح است : « از هر شش ازدواج یک واقعه طلاق رخ می دهد » این آمار از سوی قوه قضاییه داده شده و به شدت نگران کننده می باشد از این رو کمیته پیشگیری از طلاق با همکاری مرکز زنان و بهزیستی در صدد آن می باشد که این واقعه ناگوار را کاهش دهند بدین منظور این موضوع در کار گروه مورد بررسی قرار گرفت برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک مورد نظر کلیک فرمایید ....  

  

  

 

واحد روابط عمومی ستاد امور زنان و خانواده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد